Regulamin Payu PTChPiIZR

Regulamin Serwisu internetowego 

 

§1 Definicje

  1. Użyte w Regulaminie terminy oznaczają:
  1. Regulamin – niniejszy Regulamin;
  2. Serwis – strona internetowa, znajdująca się pod adresem www.zaburzeniaruchowe.pl
  3. Operator Serwisu – VM Media Group sp. z o.o. z/s w Gdańsku przy ul. Świętokrzyskiej 73, 80-180 Gdańsk wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001014883, posiadająca nr NIP: 583-28-39-187 i nr REGON: 192972553,
  4. Operator płatności – PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-324 Poznań, przy ul. Marcelińskiej 90, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399,
  5. Administrator Serwisu/Towarzystwo - Polskie Towarzystwo Choroby Parkinsona i Innych Zaburzeń Ruchowych, ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 51/11, 90-130 Łódź wpisany do rejestru stowarzyszeń prowadzonego przez XX Wydział Gospodarczy - Krajowego Rejestru Sądowego - Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, pod numerem KRS 0000460840, posiadające nr NIP: 7252080060 i nr REGON: 101627650
  6. Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu,
  7. Konto – zbiór funkcji i danych prowadzonych indywidualnie dla Użytkownika, w ramach której Użytkownik uzyskuje możliwość korzystania z Serwisu w pełnym zakresie.
  8. Członek Towarzystwa -osoba, która posiada status Członka Towarzystwa zgodnie z trybem określonym w dziale 4. Statutu Polskiego Towarzystwa Choroby Parkinsona i Innych Zaburzeń Ruchowych, dostępnym na stronie https://zaburzeniaruchowe.pl/statut-ptchpiizr

 

§2 Informacje ogólne

  1. Użytkownik korzystając z Serwisu, akceptuje warunki niniejszego regulaminu.
  2. Wszelkie materiały udostępniane na stronach Serwisu, a w szczególności: treść, grafika, nazwy publikacji, chronione są prawem autorskim Administratora Serwisu, jego podwykonawców lub prawami autorskimi wydawców, autorów publikacji lub innych osób trzecich. Wszelkie prawa są zastrzeżone dla ich właścicieli. W przypadku treści udostępnionych na podstawie licencji Creative Commons (CC) (https://creativecommons.pl/), użytkownik zobowiązany jest korzystać z treści zgodnie z odpowiednią licencją CC.
  3. Nazwy firm i produktów opisanych w niniejszym Serwisie są znakami handlowymi lub zarejestrowanymi znakami handlowymi stanowiącymi własność ich posiadaczy.
  4. Użytkownik może korzystać z rozpowszechnionych w Serwisie utworów wyłącznie w sposób zgodny z ich przeznaczeniem i w sposób określony niniejszym Regulaminem oraz w granicach dopuszczalnych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  5. Serwis korzysta z plików cookies, które wykorzystywane są na zasadach określonych w Polityce prywatności.
  6. Administrator Serwisu korzysta z usług zewnętrznego Operatora Serwisu w zakresie hostingu i systemów informatycznych oraz z usług zewnętrznego Operatora płatności w zakresie procesu opłacania składek członkowskich Towarzystwa.
  7. Administrator Serwisu korzysta ponadto z usług zewnętrznego Operatora Serwisu w zakresie dostępu do systemu (www.skarbnik.viamedica.pl) służącego m.in. do:

- przechowywania danych Członków Towarzystwa (np. adres., imię, nazwisko, status zawodowy oraz inne dane podane przez Użytkownika np. podczas rejestracji),

                             - obsługi spraw związanych z członkostwem w Towarzystwie (np. akceptowanie deklaracji członkowskich, zmiana typu członkostwa)

                             - weryfikacji płatności składek przez Członków Towarzystwa.

       §3 Rejestracja i Konto Użytkownika

    1. Rejestracja w ramach Serwisu jest dobrowolna i bezpłatna.
    2. Podanie przez Użytkownika danych w celu Rejestracji w Serwisie ma charakter dobrowolny, acz może być warunkiem skorzystania z określonych usług w ramach Serwisu. Użytkownik ma prawo do wglądu i poprawiania swoich danych w każdym momencie.
    3. Rejestracja Użytkownika w Serwisie następuje za pomocą systemu wspólnego logowania do serwisów medycznych Operatora Serwisu, funkcjonującego pod nazwą Medkey, na formularzu rejestracyjnym dostępnym pod adresem https://zaburzeniaruchowe.pl/user/register
    4. W celu dokonania Rejestracji, Użytkownik powinien wypełnić formularz rejestracyjny poprzez podanie nazwy, pod którą zamierza występować w systemie Serwisu (login), hasła, a także powinien wskazać: swoje imię i nazwisko, adres e-mail, pod który wysyłane będą wiadomości związane z funkcjonowaniem Serwisu oraz status zawodowy (lekarz, pielęgniarka/pielęgniarz, student medycyny, wykonujący inny zawód medyczny lub wykonujący zawód niemedyczny). Użytkownik rejestrujący się jako lekarz zobowiązany jest podać numer prawa do wykonywania zawodu lekarza.
    5. Operator Serwisu zastrzega sobie możliwość weryfikacji czy dany Użytkownik wykonuje zawód medyczny, w szczególności poprzez sprawdzenie numeru prawa wykonywania zawodu (PWZ).
    6. Użytkownik zarejestrowany uzyskuje dostęp do pełnej funkcjonalności Serwisu po zalogowaniu się do niego, tj. podaniu loginu i hasła.
    7. W wyniku Rejestracji dla Użytkownika zarejestrowanego tworzone jest Konto. Użytkownik zarejestrowany może uzupełnić informacje w ramach Konta o własne dane, przy czym dane te może w każdej chwili zmienić lub usunąć.
    8. Użytkownik powinien aktualizować dane podane podczas rejestracji Konta w miarę konieczności, za pomocą funkcjonalności zmiany danych, dostępnej w Serwisie.
    9. Każdy Użytkownik może posiadać tylko jedno konto w Serwisie. Z jednego konta w Serwisie może korzystać wyłącznie jeden Użytkownik.
    10. Za poprawność i aktualność danych, w tym danych adresowych podanych podczas Rejestracji, odpowiedzialność w całości ponosi Użytkownik.

 

§4 Odpowiedzialność Operatora Serwisu  i Administratora Serwisu

1. Operator Serwisu i Administrator Serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za brak możliwości  dostępu do Serwisu wynikający z przyczyn od niego niezależnych.

2.  Operator Serwisu i Administrator Serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek naruszenie praw osób trzecich przez Użytkowników, jak również Operator Serwisu i Administrator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie praw Użytkowników przez osoby trzecie.

3. Operator Serwisu oraz Administrator Serwisu nie świadczą usług medycznych oraz nie ponoszą odpowiedzialności za skutki zastosowania się do informacji zamieszczonych w Serwisie.

4. Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo do umieszczania w Serwisie treści reklamowych dotyczących własnych towarów i usług, jak i towarów i usług osób trzecich, w formach przewidzianych powszechnie obowiązującym prawem.

 

§5 Zasady oraz warunki świadczenia usługi PayU

 

1. Regulamin określa warunki i zasady płatności składek członkowskich poprzez stronę internetową zaburzeniaruchowe.pl, której właścicielem jest Operator Serwisu na rzecz Administratora Serwisu.

2. Podmiotem świadczącym usługę PayU (zwaną dalej „Usługą PayU”) na rzecz Użytkowników jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-324 Poznań, przy ul. Marcelińskiej 90, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.000.000 złotych w całości opłaconym, posiadająca NIP: 779-23-08-495 (zwana dalej "Operatorem płatności"). Operator płatności realizując Usługę PayU występuje jako dostawca usług płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz. U. 2011.199.1175 z późn. zm.). Organem sprawującym nadzór na Operatorem płatności jest Komisja Nadzoru Finansowego.

3. W celu korzystania z Usługi niezbędne jest posiadanie urządzenia pozwalającego na dostęp do sieci Internet oraz przeglądarki internetowej.

4. Przy pomocy Usługi PayU, za pośrednictwem strony www.zaburzeniaruchowe.pl można dokonać opłaty składki członkowskiej członka Towarzystwa. Każda osoba opłacająca składkę członkowską (zwana dalej Członkiem Towarzystwa) na stronie www.zaburzeniaruchowe.pl na rzecz Towarzystwa jest zobowiązana zapoznać się z zasadami usługi PayU i stosować się do nich. Poprzez dokonanie opłaty tytułem uiszczenia składki członkowskiej, Członek Towarzystwa potwierdza fakt zapoznania się z zasadami usługi PayU określonymi w niniejszej części regulaminu i potwierdza, że akceptuje je.

 

5. Operator płatności świadcząc Usługę PayU na rzecz Członka Towarzystwa dokonuje przekazania otrzymanych środków na rachunek płatniczy Towarzystwa nie później niż w terminie do końca następnego dnia roboczego po otrzymaniu przez Operatora płatności zlecenia płatniczego od Kupującego. Otrzymanie zlecenia płatniczego przez Operatora płatności następuje w dniu, w którym rachunek bankowy Operatora płatności został uznany kwotą wynikającą z przelewu dokonanego przez Kupującego.

 

6. Operator płatności świadczy Usługę PayU na podstawie złożonego przez Członka Towarzystwa zlecenia płatniczego, którego złożenie następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego, w którym Członek Towarzystwa wskazuje Towarzystwo, kwotę wpłaty oraz tytuł prawny do dokonania wpłaty. Brak wymaganej wpłaty w ciągu 10 dni od daty złożenia wniosku powoduje automatyczne unieważnienie zlecenia.

7. Operator płatności świadcząc usługę PayU na rzecz Towarzystwa, prowadzi rachunek płatniczy Towarzystwa oraz na zlecenie Towarzystwa dokonuje przekazania środków zgromadzonych na rachunku płatniczym na rachunek bankowy wskazany przez Towarzystwo.

8.  W ramach Usługi PayU, Operator płatności obsługuje:

a. płatności dokonywane w drodze przelewów elektronicznych, obejmujące płatności bezgotówkowe w pieniądzu polskim dokonywane w drodze przelewów internetowych,

b. płatności dokonywane w drodze przelewów tradycyjnych dokonywanych poza siecią Internet lub innych przelewów elektronicznych,

c. płatności dokonywane przy użyciu kart płatniczych, obejmujące płatności bezgotówkowe w pieniądzu polskim dokonywane kartami płatniczymi, które zostały dopuszczone przez banki do realizacji transakcji w środowisku internetowym,

d. płatności dokonywane za pomocą innych metod udostępnionych przez Operatora płatności, umożliwiających spłatę zobowiązań Kupujących wobec Sprzedających.

9. Wykaz form płatności udostępnionych w ramach Usługi Płatności Kartami Płatniczymi:

- Karty organizacji Visa: kredytowe i z odroczoną płatnością, debetowe, biznesowe.

- Karty organizacji MasterCard: kredytowe i z odroczoną płatnością, debetowe, biznesowe,   kredytowe, Maestro

10. Użytkownik może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie zostały zrealizowane lub są realizowane niezgodnie z jego postanowieniami.

11. Reklamację można złożyć w formie pisemnej na adres Operatora płatności. Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko osoby zgłaszającej uwagi oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń.

12. Operator płatności rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

13. Użytkownik wyraża zgodę, na to, by odpowiedź na reklamację wysyłana została na adres e-mailowy przypisany do Konta danego Użytkownika. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Operator płatności może wysłać odpowiedź na inny, wskazany przez składającego reklamację, adres e-mailowy, który nie jest przypisany do Konta.

14. Użytkownik zobowiązany jest współdziałać z Operatorem płatności, w celu wyjaśnienia wszelkich kwestii związanych z przeprowadzanymi przez wystawców kart płatniczych reklamacjami, w szczególności zobowiązany jest udzielać wszelkich niezbędnych informacji dotyczących Transakcji, tytułem której nastąpiła reklamowana płatność oraz na każde wezwanie Operatora płatności, w terminie 7 dni od otrzymania takiego wezwania, dostarczyć Operatorowi płatności, kopie dokumentów dotyczących realizacji Transakcji, w ramach której Użytkownik przyjął płatność dokonaną kartą płatniczą, w tym: kopię potwierdzenia nadania zamawianej przez Kupującego przesyłki lub potwierdzenie zrealizowania zamawianej usługi. Użytkownik zobowiązany jest przechowywać te dokumenty przez okres co najmniej 24 miesięcy od daty realizacji płatności.

15. Na potrzeby dokonania procesu płatności składki członkowskiej, Operator płatności przetwarza dane osobowe Członka Towarzystwa, który dokonuje płatności, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Klauzulę informacyjną Operatora płatności stanowi załącznik nr 1.  

16. Każdemu Członkowi Towarzystwa, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego i korzystającemu z Serwisu Internetowego www.zaburzeniaruchowe.pl przysługuje, na podstawie ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od płatności składki członkowskiej, bez podania przyczyny i bez konieczności ponoszenia kosztów, w nieprzekraczalnym terminie 14 dni, który rozpoczyna się w dniu opłacenia składki przez Towarzystwo. Termin uznaje się za dotrzymany, jeżeli przed jego upływem konsument wyśle drogą elektroniczną oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Zgodnie z art. 27- 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, zgodne z załącznikiem nr 2 powinno zostać przesłane drogą elektroniczną na adresy mailowe szyna777@gmail.com, piotr.janik@wum.edu.pl, m.boczarskajedynak@gmail.com z informacją w tytule e-maila: „Zwrot wpłaconej składki”.

 

§6 Informacje końcowe

 

1. W wypadku wydania przez Użytkownika dyspozycji usunięcia Konta, zawartość Konta Użytkownika zostanie usunięta, w tym również wprowadzone przez Użytkownika dane osobowe, pozostawiając do użytku wewnętrznego jedynie te, wymagane przepisami powszechnie obowiązującego prawa.

2.   W przypadku wystąpienia sporu, strony będą w pierwszej kolejności starały się rozwiązać go polubownie. W przypadku skierowania sprawy na drogę sądową, właściwy będzie sąd dla siedziby Administratora Serwisu.

3. Regulamin Serwisu może zostać zmieniony w każdym czasie. Użytkownik zostanie poinformowany drogą mailową na adres e-mail podany podczas Rejestracji w terminie 14 dni od dnia zmiany regulaminu.

4. Operator Serwisu i Administrator Serwisu zastrzega prawo do zmiany danych i informacji znajdujących się w Serwisie w każdym czasie. Zmiany mają charakter obowiązujący względem Użytkownika od dnia wprowadzenia ich do Serwisu.

5. Operator Serwisu zastrzega prawo do całkowitego lub tymczasowego uniemożliwienia dostępu do Serwisu z powodów technicznych lub organizacyjnych.

6.  Regulamin wchodzi w życie z dniem 06.09.2024 r.

 

 

 

 

Załącznik nr 1 – Klauzula informacyjna Operatora płatności PayU

1. Administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE jest Operator płatności PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-324 Poznań, przy ul. Marcelińskiej 90, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przez Operatora płatności, w celu świadczenia usług, archiwizacji, a także w celach marketingowych dotyczących usług i produktów Operatora płatności i podmiotów współpracujących. Użytkownik korzystając z Usługi PayU nie będzie otrzymywał informacji marketingowych i handlowych jeśli nie wyrazi na to zgody.

2. Dane Użytkowników mogą być udostępniane tylko podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.

3. Operator płatności zapewnia Użytkownikom realizację uprawnień wynikających z wyżej wymienionej ustawy, tzn. umożliwia Użytkownikom wgląd do własnych danych osobowych i ich poprawianie. Użytkownik ma prawo wniesienia w przypadkach wymienionych w przepisach prawa pisemnego umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych.

4. Prywatność, ochrona przed dostępem osób nieupoważnionych oraz inne możliwości zagubienia lub zniszczenia poufnych informacji są chronione przez Operatora płatności poprzez zabezpieczenia techniczne i organizacyjne.

5. Dane osobowe przekazywane przez użytkowników serwisu zaburzeniaruchowe.pl, są przetwarzane przez Polskie Towarzystwo Choroby Parkinsona i Innych Zaburzeń Ruchowych, ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 51/11, 90-130 Łódź

Powierzone dane osobowe, są wykorzystywane wyłącznie w celu:

- realizacji płatności składek członkowskich;

- związanym z realizacją zadań statutowych Towarzystwa oraz prenumeraty Czasopisma Towarzystwa;

- jeśli użytkownik wyrazi na to zgodę, w celu dostarczania informacji marketingowych droga elektroniczną przez firmę VM Media Group sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku przy ulicy Świętokrzyskiej 73.

6. Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom dla celów marketingowych. Członek Towarzystwa przysługuje prawo wglądu, uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania, zaniechania przetwarzania, usunięcia danych osobowych, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane. Pozostałe prawa i obowiązki Członek Towarzystwa w zakresie danych osobowych określa Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE i ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.

7. Członek Towarzystwa zobowiązany jest chronić poufność haseł i nazw użytkownika, które wykorzystuje w serwisie internetowym www.zaburzeniaruchowe.pl.. Członek Towarzystwa jest odpowiedzialny za działania mające miejsce przy wykorzystaniu hasła lub konta Członka Towarzystwa. Członek Towarzystwa zobowiązuje się zawiadomić niezwłocznie Polskie Towarzystwo Choroby Parkinsona i Innych Zaburzeń Ruchowych o korzystaniu z jego konta przez osoby nieupoważnione lub o wszelkich innych znanych mu naruszeniach bezpieczeństwa.

 

Załącznik nr 2 – Wzór formularza odstąpienia od umowy

Polskie Towarzystwo Choroby Parkinsona

i Innych Zaburzeń Ruchowych

ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 51/11, 90-130 Łódź

szyna777@gmail.com, piotr.janik@wum.edu.pl, m.boczarskajedynak@gmail.com

Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy zawartej za pośrednictwem Serwisu Internetowego www.zaburzeniaruchowe.pl

Umowa, której dotyczy odstąpienie – płatność składki członkowskiej

Data zawarcia umowy (data dokonania płatności członkowskiej)

___________________________________________________________________________

Imię i nazwisko

___________________________________________________________________________

Adres poczty e-mail podany przez Użytkownika

___________________________________________________________________________